fredag 28 januari 2011

Google Translate i språkundervisningen

Äntligen har jag lyckats spela in det jag hade tänkt mig med Google Translate! Videon är inte av den bästa kvalitén och det kan vara svårt att läsa texten men den duger så att man får en bild av det hela. Tycker man inte om bakgrundsmusiken kan man stänga av ljudet på datorn (eller mobilen). Jag valde att översätta texten till engelska eftersom det inte är alla som kan spanska eller franska men redan nu ber jag om ursäkt för eventuella språkfel...





Frågor, idéer, kommentarer och åsikter är alltid välkomna!

3 kommentarer:

  1. Intressant! Kul att det löste sig med filmningen av skärmen! Måste testa något liknande! Funkar ju jättebra i undervisningssyfte också!

    SvaraRadera
  2. Ja vad illustrativt det är med en film.

    SvaraRadera
  3. minnet är bra men kort!! vilket program var det du använde igen... hittar ingenting som påminner om det du sa när jag söker på "screen recorder"

    //Kristina

    SvaraRadera