onsdag 2 mars 2011

Klart tecken!

Från och med denna vecka är jag ute och praktiserar på en gymnasieskola. I tio veckor ska jag följa min handledare på olika lektioner i spanska och observera hur det går till. Jag ska även hålla i några lektioner själv. Enligt kursplanen ska minst en av dessa lektioner ha någon form av teknisk utrustning som hjälpmedel - däremot står det ingenting om vad som förväntas göra med denna "tekniska utrustning" och då gäller det att vara kreativ och använda fantasin.

Idag pratade jag med min handledare och presenterade några av de olika aktiviteter och moment som jag har beskrivit här på bloggen. Hon verkade mycket intresserad och gav mig klart tecken för att testa dem med hennes elever.

Jag har nu idéerna, planeringen, tillfället och några försökskaniner. Det enda som fattas är köra igång!

Jag återkommer med resultat och reflektioner.

Frågor, idéer, kommentarer och åsikter är alltid välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar